Hur kom det sig?

Tänk er att ni sitter på en tunnelbana och är påväg till stan.
En man kommer och sätter sig brevid dig och han pratar i telefon. Han pratar franska.
Vad är eran första tanke?Och vad skulle ni tänka ifall det satte sig en arab brevid er istället?
Vissa människor ser folk på så olika sätt. Invandrare är för det flesta bara blattar och svarta. Men ingår finnar, norskar,danskar och franskmän?
Undra om någon har sagt något dumt till Markoolio eftersom han är från Finland. Tror knappast det.
Vissa, absolut inte alla, ser invandrare som turkar,araber och svarta. Hur kommer det sig?

Och hur kommer det sig att man redan som barn ska få höra en massa rasitiska kommentarer? Till och med från vuxna människor?

Länge har jag känt mig annorluna. Länge har jag känt att jag velat bli nån annan. En hel svensk person. Ingen person som är blandad. Jag har skämts över mitt afrikanska ursprung, pågrund av att jag har lärt mig att det är fel.
Ingen ska behöva skämmas över vart man kommer ifrån! Vi är alla människor...  Ingen ska dömma nån från vart den kommer ifrån! Absolut ingen..


Kommentarer
Postat av: Dilan Amin

Svar: Haha jag vet! Fint skrivet :)

2009-03-19 @ 19:09:54
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Dilan Amin

Svar. Höhö jag vet inte! Men vi kommer ändå ses på lördag eller hur?

2009-03-19 @ 19:45:45
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: sanne

Fan det är sant, men igenligen är det ju så att alla som inte är från sverige är "invandrare" men det låter fel och säga det liksom :), puss på dig!

2009-03-19 @ 20:17:31
Postat av: Viggin

Heej! Jag tycker du ska vara stolt för den du är. Bara för att det finns människor som ser ner på araber och blattar osv så betyder de inte att de har rätt om sina åsikter. De måste klanka på någon annan människa för att de ska få känna att de är någon och att de är bra. Du är en relistisk person med många bra tankar. Du är unik och du har all rätt i världen att vara precis som du är! kram på dig

2009-03-19 @ 21:14:11
URL: http://sweetgirlish.blogg.se/
Postat av: Amanda

helt rätt skrivet, det är fel att det är så.

2009-03-19 @ 21:27:36
URL: http://gummihandske.blogg.se.
Postat av: Viggin

SV: Klart. om inte vi med-människor bryr oss om varandra vem ska då göra det? God natt, kram

2009-03-19 @ 21:43:13
URL: http://sweetgirlish.blogg.se/
Postat av: isssssbälll

braaa skrivet fannie !! håller totally med, men tycker verkligen inte att du ska skämas bara för att det finns svenskar som är helt sjuka och inte tycker det är bääst, det är verkligen bääst och ballast att vara från ett annat land :) det är verkligen as ballt, jag tycker verkligen inte du ska lyssna på dem som är blääiga, jag skulle fan göra vad som helst för att vara från ett annat land, det är ju mycket ballare än att vara hel svensk, as ballt när man kan säga jag är 50 % afrikanare eller nåt annat det är ju bara coolt, jag kan bara säga ' hej jag är en helt totally tråkig svensk X) ' du ska vara ap stålt för ditt unika ursprung, jag menar det är ju roligare att vara unik istället för att vara en helt vanlig svenne X) aah you get the point ^^

2009-03-20 @ 18:46:46
Postat av: svar till isssbääääll!

Hahah tack gumman! :D jag gör inte det längre! Är faktiskt mega stolt över att jag är halv afrikan ;D

Du är inte alls tråkig för att du är helsvensk:) det är också as ballt !! ALLT ÄR COOOOLT ;) <333

2009-03-21 @ 14:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0