Minimala texter

Har märkt en otroligt jobbig sak nu när jag är nöt allergiker.
Det står verkligen jätte litet på saker " innehåller spår av nötter". Ibland märker man inte det först efter man har köpt saken. Det är verkligen jätte irriterande. Förstår liksom inte grejen. Vill dom att vi nöt allergiker ska stå i en kvart och läsa minimala texter på paketen? Vill dom att vi kanske ska missa att det står det och sen äta det och få ett anfall?
Varför kan det inte bara stå tydligt och stort, "INNEHÅLLER SPÅR AV NÖTTER" ???
Jag blir så irriterad på sånna grejer,även om det är en liten grej som nästan ingen bryr sig om. Det gjorde inte jag heller först jag blev allergisk mot nötter, då bryr man sig hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Wils

verkar skitjobbigt att va allergisk mot det.. :(

2009-02-07 @ 16:15:37
URL: http://wils.webblogg.se/
Postat av: säääniii

Fannie jag lovar, om du inte har märkt något än när det innehåller spår av nötter alltså då är det ingen fara, bara om du märker att det börjar klia eller så. :)

2009-02-07 @ 16:30:54
Postat av: til sääniii

Ja men det är ju det jag har.. Jag reagerar ju på mina flingor och dom innehöll spår av nötter :(

2009-02-07 @ 17:46:02
Postat av: sanne

Men det är väl bra och ha många smeknamn:), hihihi:P

2009-02-07 @ 18:12:01
Postat av: Wils

svar: haha, min katt upptäckte att det gick att dricka ur kranen så sent som igår. lite efterbliven är han :)

2009-02-08 @ 11:39:41
URL: http://wils.webblogg.se/
Postat av: Sara

welcome to my world - mamma mu.<3

2009-02-15 @ 13:48:56
Postat av: till sara

FAN vad jobbigt det är assså !!! åååhh vi borde klaga!!

2009-02-15 @ 18:43:07
Postat av: Anneli

Fett jobbigt. Jag håller med om att dom borde skriva innehåller spår av nötter jättestort.



Jag är faktiskt riktigt glad att jag inte är nöt allergiker.

2009-02-16 @ 17:17:56
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0