En obekväm situation

Har flera olika kompisar som är olika som natt och dag. Vissa känner jag bättre än andra, men dom är fortfarande alla mina kompisar. Det finns några av mina kompisar som både dricker och röker nästan varje helg och så finns det vissa som inte ens har prövat på nåt av de.Det är en obekväm situation. För när jag är med mina kompisar som dricker och röker gör jag oftast inte det själv men jag tycker det är helt okej att dom gör det. Jag är van vid att dom gör det bara.
Men när jag är med mina kompisar som inte gör nåt av det så tycker jag helt plötsligt inte att det är okej att dricka och röka. Jag tycker det är töntigt och onödigt. Jag påverkas inte av mina vänner för deras åsikter utan det är bara så det är.
Men varför? Varför kan jag inte hålla mig vid en åsikt..

Kommentarer
Postat av: Johanna

så brukar det vara för mig med! inte just i den frågan men annat. är lite jobbigt faktiskt, men det finns inte så mkt att göra tror jag :p

2009-03-14 @ 15:50:28
URL: http://mitrajohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj, jobbigt det låter. Hoppas du hittar dig En riktning tillslut..

2009-03-15 @ 22:19:30
URL: http://nataliehakansson.blogg.se/
Postat av: Mango

jag känner så igen mig i det du skriver. Jag varken dricker eller röker, tycker att det går o ha kul ändå :) Men det är klart det blir annorlunda när folk som inte gör det helt plötsligt ska göra det, det är ju som att du helt plötsligt börjar röka o dricka, man kan undrar över vad det är som har fått en att helt plötsligt vilja? Jag tycker att det i allafall är sjukt korkat att man börjar röka när man är 15,16 eller något för då kan man väl tänka själv(eller det kan man väl alltid) men det kanske är lättare att säga ifrån då än om man är kanske 13,14? Det är så läskigt att det börjas med sådant i så unga åldrar då det är väldigt beroendeframkallande :(



kram på dig, det var kul att träffas förresten!

2009-04-13 @ 20:08:32
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0